Blog Timeline Full Width

Check out our Latest News!

aprilie 2021

Trenul conurilor de brad

Trenul conurilor de brad

Train des Pignes circula pe una din ultimele linii ferate inguste, cu trafic regulat din Franta. Inainte existau in Proventa trei garnituri cu acest nume. Acum mai exista doar una, care circula intre Nisa, pe Costa de Azur, si Dignes-les-Bains, in Alpii Maritimi. INTRE RAZBOAIE SI CATACLISMEConstructia caii ferate montane a...

Locomotiva seria S 3/6 tip 2-3-1

Locomotiva seria S 3/6 tip 2-3-1

In indelungata sa perioada de exploatare, locomotiva bavareza S 3/6 a devenit cunoscuta nu doar intre granitele Bavariei. I s-au schimbat adesea detaliile constructive, denumirea, numerotarea si statutul. COMPLICATII CU NUMEROTAREACand locomotivele unei serii se mai cumpara si dupa 20 de ani, nu e de mirare ca versiunile se deosebesc...

decembrie 2020

Gara Finlandei

Gara Finlandei

Calea ferata dintre Sankt Petersburg si Riihimäki (Finlanda), care leaga acum capitala nordica a Rusiei de zona adiacenta si capitala Finlandei, Helsinki, a fost construita cu peste 140 de ani in urma. Punctul sau cheie este Gara Finlandei, cu un istoric interesant si chiar eroic. Gara Finlandei de acum, una...

Locomotiva eletrica D TIP 1-C-1

Locomotiva eletrica D TIP 1-C-1

Din 1925, cand a fost produsa prima varianta a acestei locomotive electrice pentru trenuri de pasageri si marfa, si pana in anii 1950 au fost produse peste 400 de locomotive din clasa D. Asupra lor s-au efectuat permanent lucrari de modernizare, indeosebi in vederea cresterii puterii. Astfel. au devenit...

Linia ferata Rodopski

Linia ferata Rodopski

Ultima linie ferata ingusta din Bulgaria trece prin masivul muntos Rila-Rodopski, de o frumusete unica, situat in sud-vestul tarii. Linia Rodopski din Bulgaria e una din ultimele linii importante cu ecartament ingust (760 mm) functionale din lume. Ruta sa trece prin imediata vecinatate a granitei cu Grecia, prin masivul muntos...

Locomotiva electrica V 40 TIP 1-D-1

Locomotiva electrica V 40 TIP 1-D-1

Litera V din denumirea locomotivei vine de la adjectivul maghiar villamos, care inseamna electric. Gratie electricitatii si unuia din cei mai buni ingineri, Caile Ferate Regale Maghiare au fost inaintea epocii lor. Echipata cu un sistem complex si bine gandit, locomotiva a facut posibila utilizarea curentului industrial pentru transportul...