miercuri , decembrie 2 2020
Blue Train
Blue Train

Blue Train

Calatoria cu Blue Train (Trenul Albastru) multumeste si cele mai exclusiviste gusturi. Garnitura sud-africana de lux este echipata cu tot confortul imaginabil, inclusiv cu cazi de baie.

Primul tren de lux din Africa de Sud a inceput sa circule in 1901. Expresul Zambezi si Rhodesia Railways circula intre Cape Town si Victoria Falls. Pe langa vagoanele de dormit, exista bai, dusuri si toalete, precum si saloane pentru fumatori si un vagon-restaurant cu lambriuri de stejar. Curand, expresurile Diamond, Imperial Mail si Africain au fost urmate si de alte trenuri similare.

CONCURENTA INTRE GENERATII
Dupa crearea Uniunii Sud-Africane, in 1910, s-a infiintat compania feroviara sud-africana (SAR/South Africa Railways), prin comasarea diverselor companii feroviare.
Din 1923 a inceput sa circule, intre Johannesburg si Cape Town, noul sau tren de lux, Union Limited. Acesta a fost echipat cu primele vagoane conectate intre ele cu pasarele. Compartimentele erau dotate cu apa curenta si lampi deasupra paturilor, iar pasagerii puteau comanda bauturi si gustari, apeland conductorul.
Trenul si-a primit numele (Blue Train/Trenul Albastru) de la culorile elegante in care era vopsit, albastru si crem. In 1937 compania feroviara sud-africana a comandat 12 vagoane de dormit de lux, cu aer conditionat, iar la putin timp dupa, 2 vagoane-salon, 2 vagoane-restaurant, precum si un vagon-bucatarie si unul de bagaje.
In 1972 a fost schimbat cu noul Blue Train, complet nou. Compania feroviara sud-africana a comandat, contra unei sume de peste 5 milioane de ranzi (1 dolar = 7-9 ranzi), doua trenuri fabricate de uzina Union Carriage and Wagon din Transvaal. Noua garnitura nu era cu nimic mai prejos de un hotel de cinci stele. Singura sa concurenta o reprezinta garnitura data in exploatare in Cape Town 25 de ani mai tarziu, la 1 august 1997, a treia generatie a acestui tren de legenda.

La cam 120 km de Cape Town se afla platoul montan al doilea ca altitudine din provincia Western Cape, muntii Hexrivier. Vaile sunt destinate culturilor de vita de vie si visini.

CONFORTABIL SI INCA SI MAI CONFORTABIL
Cele 36 de compartimente elegante ale clasei de lux ii ofera pasagerului o baie cu cada sau dus proprie, aer conditionat reglabil individual, uscator de par, telefon, televizor si seif.
Confortul acesta e depasit doar de alte trei compartimente de lux: pasagerii acestora au la dispozitie o gama larga de echipamente electronice, inclusiv un sistem audio de inalta calitate si un player video.
Vagonul-restaurant ofera permanent preparate proaspete si renumitele vinuri sud-africane, iar pranzul si cina se servesc de doua ori. Pentru cina se recomanda tinutele de seara. Va invita la relaxare cele doua vagoane-salon: unul dintre ele va permite sa admirati peisajul pitoresc prin ferestrele imense, iar celalalt va ofera un bar de elita si o mica biblioteca.
In plus, Blue Train este o minune a tehnicii. Boghiurile hidraulice speciale ale vagoanelor asigura un mers lin, practic fara balans. Garnitura este alimentata cu electricitate de un vagon-generator Diesel, care ar putea sa alimenteze si un orasel.

DE LA TABLE MOUNTAIN SPRE DESERT
Blue Train parcurge 2587 km intre Cape Town si Pretoria. Cape Town, orasul de la poalele Table Mountain, a crescut dintr-un sat de colonisti olandezi si este al doilea port ca marime din Africa de Sud. In minunatul renovat centru al orasului, iubitorii de arhitectura si istorie pot sa admire majoritatea cladirilor care amintesc despre trecutul Africii de Sud.
Stellenbosch, aflat la cativa km mai departe, este unul din cele mai vechi orase din Africa de Sud. Ce incanta aici sunt cladirile albe ca neaua, cu arhitectura sud-africana olandeza. Peste putin timp apare Paarl, care constituie o salbă impreuna cu Wellington si Worchester. In apropiere de orasul De Doorns, trenul ajunge la trecatoarea Hexrivier si urca spre platoul montan. Pe o distanta de 82 km urca la altitudine de 529m, aceasta urcare constituind unul din punctele culminante ale calatoriei.
In Matjesfontain, in timpul calatoriei spre nord, Blue Train face o oprire lunga, pentru a le permite pasagerilor sa viziteze acest oras pitoresc.
Orasul Touwsrivier se afla in semi-desertul sud-african Karoo. Numele orasului vine din limba hotentota, in care Touws inseamna poarta, iar orasul este considerat poarta desertului. Cel mai mare oras din regiune, Beaufort-West, fondat in 1818, poarta numele ducelui de Beaufort. De-Aar a fost mult timp unul din cele mai importante noduri feroviare din Africa de Sud. Aici se intalnesc doua linii principale: Nord-Sud (ruta Blue Train) si Est-Vest. Ruta spre vest duce spre Namibia.

Blue Train circula in doua moduri. Poate sa aiba 82 sau 74 de locuri. Pe langa calatoriile pe traseele standard, Blue Train poate fi inchiriat pentru ocazii speciale, cum ar fi nuntile. Daca exista o linie ferata, se indeplineste orice dorinta a clientului.

DE LA THE BIG HOLE SPRE CAPITALA
Trenul se opreste din nou in capitala diamantelor, Kimberley, pentru ca pasagerii sa admire atractiile locale. Orasul vechi seamana cu cele din Vestul Salbatic al Statelor Unite si se recomanda vizitarea vechiului tramvai, precum si a fostei mine The Big Hole, cea mai mare exploatare in cariera deschisa, sapata exclusiv manual.
Dupa ce trece de Klerksdorp si Potchefstroom, trenul se apropie de Johannesburg, centrul industrial si comercial al Africii de Sud. Orasul pare american din cauza zgarie-norilor si strazilor construite in unghiuri drepte.
Apoi Blue Train continua cu ultimul tronson al rutei. Spre Pretoria, traverseaza zona industriala, unde se prelucreaza metalele pretioase. Pe stanga se vede Monumentul Pionierilor Sud-Africani (Voortrekkers), ridicat in memoria migratiei indelungate si pline de privatiuni a burilor spre Capul Bunei Sperante. Pentru burii sud-africani, monumentul este la fel de important ca Statuia Libertatii pentru americani.
Pretoria este capitala Republicii Sud-Africane. Este denumita orasul jacarandei, din cauza nenumaratilor arbori de acest fel, care infloresc in octombrie. Dintre cladirile reprezentative, merita vizitata Union Building, sediul cancelariei primului ministru.
Pe langa traseul obisnuit, Blue Train mai circula, in functie de cerere, intre Cape Town si Port Elisabeth, precum si intre Pretoria si Cascada Victoria.

Ferestrele largi, panoramice, ii ofera pasagerului posibilitatea de a admira in deplin confort frumusetile Africii de Sud.

About Vyorel

Check Also

Gara din Soci

Gara din Soci

Cine nu a auzit de Soci? E o statiune renumita la Marea Neagra. Puteti sa …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *