miercuri , septembrie 23 2020
Coast Starlight - steaua coastei Pacificului
Coast Starlight - steaua coastei Pacificului

Coast Starlight – steaua coastei Pacificului

Intreaga lume cunoaste frumusetea coastei nord-americane a Pacificului. Puteti sa va bucurati confortabul de peisajele neasemuite, de la ferestrele trenului Coast Starlight.

Pana la preluarea transportului de pasageri din SUA de operatorul feroviar de stat Amtrak, nu exista niciun tren direct, care sa parcurga intreaga coasta de vest a continentului nord-american. Pe tronsonul sudic (Los Angeles-Portland), transportul era operat de Union Pacific. Legatura cu Seattle era asigurata de Great Northern Railway, care transporta nu doar pasageri, ci si autoturisme. Southern Pacific opera trenurile Coast Daylight, intre Los Angeles si San Francisco si Cascade, intre Oakland si Portland, precum si numeroase trenuri de noapte intre Los Angeles si San Francisco. Din Portland si Seattle plecau garniturile Union Pacific, Northern Pacific Railroad si Great Northern Railway.

RUTA SEATTLE-LOS ANGELES
Compania Amtrak si-a inceput activitatea la 1 mai 1071. Initial, intre Los Angeles si Oakland circula un tren anonim de trei ori pe saptamana cu intoarcere in ziua urmatoare. Pe tronsoanele San Diego-Los Angeles si Portland-Seattle circulau trenuri suplimentare: San Diegan si Mount Rainier sau Puget Sound. La 14 noiembrie 1971, cursa directa a primit denumirea Coast Daylight. In plus, pe trenul suplimentar pe relatia San Diego-Seattle, a primit denumirea de Coast Starlight. Dupa cativa ani, trenurile au fost reunite sub aceeasi denumire. La momentul respectiv circulau doar pana la Los Angeles, iar spre San Diego incepuse sa circule de cateva ori pe zi un nou tren, Pacific Surfliner.

STARUL INTARZIAT
La pragul dintre secole, Coast Starlight era, din pacate, recunoscut pentru marile intarzieri si a fost poreclit in loc de Steaua Coastei (Coast Starlight), Steaua Intarzierilor (Coast Starlate). Astfel, intre octombrie 2005 si august 2006 si-au respectat orarul doar 2% din trenuri, iar intarzierile erau, in medie, de 5-11 ore. Drept rezultat, doar intre 1999 si 2005, numarul de pasageri s-a redus cu aproape un sfert. Totusi, compania vinovata nu era Amtrak, ci Union Pacific, care dadea prioritate propriilor trenuri de marfa. Totusi, acum Amtrak are si ea prioritate in reteaua feroviara Union Pacific si peste 400.000 de pasageri al Coast Starlight se bucura sa ajunga fara intarziere unde isi doresc.

CONFORT, GASTRONOMIE SI CINEMA
In 2008 a avut loc reparatia capitala a intregului parc de material rulant, iar acum trenul poate sa se laude cu vagoane imbunatatite din clasa turist si vagoane de dormit, mai confortabule. Personalul vagonului-restaurant ofera preparate proaspete. Exista o sala de jocuri pe computer pentru copii de toate varstele.

South Station din Los Angeles, cea mai mare gara din oras si punctul de plecare al traseului.

Conditiile oferite pasagerilor de la calsa turist includ spatiu suficient pentru picioare si, in plus, servirea mesei in vagon.
Si mai confortabile sunt vagoanele de dormit: fiecare pasager se bucura gratuit de serviciile vagonului-salon. Li se ofera si degustari de vinuri locale si branzeturi de calitate. In plus, serviciile includ si vizionarea de filme.

O COASTA INTENS POPULATA
Dupa ce trenul paraseste zona metropolitana Los Angeles, incep peisajele minunate ale Coastei de Vest a SUA. Trenul urmeaza in majoritatea timpului linia tarmului, dar in zonele de peninsule intra pe continent pentru a scurta distanta. In fata pasagerilor se succed orasele de coasta si vaile. Dupa San Jose, oras mare, incepe zona metropolitana San Francisco, a doua ca marime din California, cu o populatie de cateva milioane. Calea ferata rapida metropolitana si suburbana BART merge adesea in paralel cu linia Coast Starlight.

In zona Santa Barbara, pasagerii de pe o parte a trenului pot sa se bucure de impresionantul peisaj al lantului muntos Santa Ines, iar de pe partea cealalta, de frumusetea coastei Pacificului.

Trenul nu intra in San Francisco. Pasagerii trebuie fie sa coboare in San Jose si sa ia trenul suburban (Caltrain), fie sa isi continue calatoria cu autobuzul pe podul peste golful San Francisco, pana la Oakland. Dupa Oakland, densitatea populatiei ramane ridicata fata de standardele americane. Trenul parcurge majoritatea golfurilor, printre care si pe un viaduct de exceptie. Apoi, densitatea populatiei scade pe masura ce trenul se apropie de capitala statului, Sacramento. Spre deosebire de orasele ramase in urma, Sacramento este un oras de dimensiune medie, cu o intreaga serie de suburbii conectate prin linii de tramvai.

MUNTI, PADURI SI LACURI
Incepe o regiune cu peisaje uimitoare. Printre muntii josi, acoperiti de paduri, trenul merge aproape direct spre nord. In stanga se afla Rezervatia Nationala Mendocino. Daca vremea e buna, in dreapta se vad piscurile inzapezite din Sierra Nevada. Intre Red Bluff si Redding peisajul este deluros.

Trenul se compune exclusiv din vagoane Superliner de diverse tipuri.

Dupa Redding, peisajul se transforma intr-unul de campie, urmat de inca un moment de exceptie: dincolo de Muntele Shasta incepe un lant vulcanic acoperit de zapezi. Peste cativa kilometri urmeaza granita dintre California si Oregon. Dimineata devreme, la trecerea prin zona Klamath Falls, sunt vizibile nenumaratele lacuri de pe Muntele Shasta. Apoi, trenul urmeaza malul lacului Upper Klamath.
Din Chemult, trenul parcurge un vast tronson impadurit, iar dupa inca o seama de kilometri, ajunge la lacul Odell. Apoi incep din nou padurile, iar trenul, printr-un viraj lung in forma de S, parcurge directia dispre vest spre est. Dupa ce lasa in urma lacul Lookout Point, trenul se apropie de urmatorul, si mai mare, langa care se termina masivul impadurit. Urmatoarea oprire este in oraselul Eugene.

Coast Starlight nu este unicul tren pe distanta lunga cu destinatia Seattle. Empire Builder, destinatia Chicago si Cascade, cu plecarea din Canada, opresc cel putin odata pe zi in acest imens oras.

PESTE GRANITA, APROAPE DE VULCAN
Peisajul devine din ce in ce mai deosebit pe masura ce trenul inainteaza: pe ambele parti ale caii ferate se afla orase intens populate.
Linia urmeaza timp indelungat meandrele raului Willamette, afluent al Columbiei. Ultimul oras din acest stat este Vancouver (nu-l confundati cu orasul omonim din Canada, aflat mult mai la nord). De aici, trenul traverseaza granita intre statele Oregon si Washington. Timp de cateva ore calea ferata urmeaza cursul raului, iar apoi o ia din nou spre nord si trece printr-o regiune agricola intinsa. La est se vede culmea giganticului vulcan activ Saint Helen si Muntele Rainier. In regiunea Steilacoom trenul trece prin sistemul de golfuri Puget Sound, pe al carui tarm continua pana la Tacoma, centru industrial si portuar inclus in aglomerarea urbana Seattle. Restul drumului pana la gara din Seattle continua printre zone construite. Acum aveti timp sa va ocupati de bagaje.

About Vyorel

Check Also

Cursele de locomotive de la Rainhill

Cursele de locomotive de la Rainhill

Pentru a determina principiile constructive ale viitorului cailor ferate, in 1829 s-au intrecut in cursele …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *